סרן אמיר הדר (הופמן) ז"ל ​

סרן אמיר הדר (הופמן) ז"ל ​

אמיר הדר, בנם של  שרה ומשה, נולד ביום כיפור, 1948  בקיבוץ גיניגר. בעקבות לימודי האגרונומיה של אביו עברה המשפחה לארה"ב למשך מספר שנים, וכשחזרה ארצה התיישבה ברחובות. אמיר סיים את לימודיו בבית הספר היסודי ע"ש סמילנסקי, והמשיך בבית הסר התיכון ע"ש עמוס דה שליט במגמה פיסיקאלית – ריאלית. בתקופת הלימודים היה אמיר פעיל בתנועת "הצופים" וחניך ומדריך בגדנ"ע-אוויר. עולם הטיס שבה את לבו, והוא הקדיש שעות רבות לעולם הטיסנאות. בסיום לימודיו בתיכון השתתף  במשלחת של גדנ"ע-אוויר שייצגה את ישראל בקנדה.

באוקטובר 1966 התגייס אמיר לצה"ל והתקבל לקורס הטייס של חיל האוויר. הוא השקיע בקורס מאמצים עצומים, ובאחד ממכתביו כתב: לא נכשלתי באף בחינה אך הורדתי כמה קילוגרמים טובים.

למרות המאמצים, הודח אמיר מהקורס לאחר 13 חודשים ובחר להמשיך את השירות בסיירת שריון.

בתקופה זאת ערך אמיר מסעות רבים ברגל וברכב ברחבי הארץ, ואז גילה את אהבתו לנגב.

הוא כתב על כך: הנגב הוא פראי, חסר רסן וכך הוא צריך להישאר, ובעת שערך סיורים ברחבי הגליל ועמק הירדן כתב: "התאהבתי בכנרת, עמק-הירדן, דקלים, מקום נהדר… הגליל הוא ניצחון האדם.

הוא נשלח לקורס קצינים, אותו סיים בשת 1969. היו אלה הימים הקשים של מלחמת ההתשה ואמיר מונה למפקד מוצב על גדת תעלת סואץ.

לאחר השחרור עבד אמיר כמאבטח במטוסי אל על וכך זכה לטייל בעולם ולהכיר תרבויות אחרות ואורח חיים שונה.

בשנת 1970 התחיל ללמוד היסטוריה ופסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ושילב בהם לימודי צילום בתל אביב. הוא השקיע בלימודים מאמצים גדולים, ושילב בהם גם קורס להכשרת מורים. בהוראה ראה דרך לחינוך הנוער לערכים שהיו יקרים לליבו.

בקיץ לפני מלחמת יום הכיפורים יצא אמיר לטיול מתוכנן היטב יחד עם ידידתו בארה"ב. המלחמה תפשה אותם כשהגיעו לוושינגטון, והם שבו מיד ארצה. אמיר התייצב במחנה ג'וליס, שם הוקם גדוד שריון בפיקודו של נתי גולן. הגדוד קיבל את השם "כח נתי", ואמיר התמנה לקצין המודיעין שלו.

ביום ט"ז בתשרי 1973 הוביל הכח את ההבקעה לעומק שטחה של סוריה, וסמוך לכפר נאסג' נתקל במארב של טנקים סורים. פגז שפגע בנגמ"ש הפיקוד שם קץ לחייו של אמיר הדר.  מעגל חיים שהחל ביום הכיפורים עם קום המדינה, נגמר במלחמת יום הכיפורים, במלאת לאמיר ולמדינת ישראל עשרים וחמש שנים.

אמיר הובא לקבורות בבית העלמין ברחובות. השאיר אחריו הורים ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סרן.

יהי זכרו של אמיר הדר הופמן ברוך