יוסי סטפנסקי – נחלאי שצורף לכוח נתי

ביום כיפור 1973 הייתי מוצב בשרם א-שיח,' נחלאי בשל"ת מישיבת הסדר (ישיבת הכותל) שנשלח לבסיס נ"מ להיות חזן ביום כיפור… הבסיס הופצץ על ידי מיגים מצריים, ובים מולנו נוהלו קרבות מול המצרים. לא יכולתי להצטרף ליחידה האורגנית שלי – גדוד 113  בחטיבת 'נתקה' בסיני, אוגדת ברן,  בגלל הנתק; לאחר מכן גדוד זה נמחק כמעט כולו בהתקפה בגשר הפירדאן, והמג"ד אסף יגורי עצמו נפל בשבי.

ביום שלישי הטיסו אותי צפונה, וכמדומני באותו יום או אולי למחרת הגעתי לג'וליס ושם הצטרפתי ל- 'כוח נתי' כטען-קשר באחד הטנקים. אני זוכר שלקחנו ציוד מבית הספר לשריון ועלינו צפונה (ביום שלישי? אולי ביום רביעי?) זוכר שעברנו דרך ראש פינה… (אך אז גרתי בירושלים ולא בצפת). אני זוכר שהתארגנו באזור נפח, וגם צילמתי טנקים סורים שנפגעו על גדרות המחנה ממש – אז עוד לא ידענו איזה קרב גבורה התנהל שם שעות קודם לכן… לאחר  ההתארגנות  נסענו בציר אמריקה  לכיוון  המובלעת  הסורית. אני זוכר את ההפצצה של המטוסים הסוריים, נגדם יריתי בעוזי שלי ובמקלע המקביל. ובקרבות שהיו (ביום חמישי? ביום שישי?) נפגע הטנק שלנו והושבת (עד היום אינני יודע ממה. המט"ק נפצע קל בפניו, אך יתר הצוות לא נפגע). ככל הזכור לי, הגיע קצין והורה לנו להתפנות למחנה ירדן – שם היינו כמה ימים. לאחר מכן שוב הצטרפנו לטנק שעלה ונכנס למובלעת. אני זוכר ששבועות היינו בחניון קרוב לכפר קנקר, כ- 40 ק"מ מדמשק. האמת היא – אינני בטוח שבעלייה 'השנייה' שלי למובלעת חזרנו לכוח נתי, אך נדמה לי שכן. בזמן הקרבות, נפגעה השמיעה שלי באוזן שמאל, כנראה מהירי במקלע המקביל, ועד היום כמעט ואינני שומע באוזן זו. השנה (אחרי 40 שנה!)  קיבלתי הכרה של 10% כנכה צה"ל על כך ממשרד הביטחון…   מלבד זה, ברוך השם ניהלתי מאז חיים רגילים – התחתנתי, יש לי ילדים ונכדים, למדתי לימודי ארכיאולוגיה, ואני עובד מאז כארכיאולוג וכמדריך טיולים מבוקש באזור הגליל. תושב צפת מאז .1979 שרתי במילואים כסמל מבצעים עד 1997 בגדוד טנקים. בחג סוכות האחרון הדרכתי סיורים בגולן בעקבות 40 לשנה למלחמה (בעיקר על הקרבות שניהלה חטיבה 179 באזור חושניה) והתחלתי להתעניין ולהיזכר גם בכח נתי איתו נלחמתי.

הצטערתי מאד(!!) לקרוא שנתי גולן, גיבור ישראל עוד ממלחמת ששת הימים, נפטר ואיננו עמנו.

אינני זוכר את שמות אנשי הצוות שהיו איתי. אך יש לי תמונות צבעוניות שצילמתי באותה תקופה, החל מהיום הראשון שעלינו לגולן ועד שירדנו מהגולן לאחר כמה חודשים (אני חזרתי לגדוד שלי המקורי ,113 חט' ,280 בסיני). אשמח לדעת את שמות חברי הצוות שלי (שכמו יתר חיילי הכוח לא שירתי איתם לפני המלחמה, ואחרי המלחמה נותק הקשר איתם).

אשמח לדעת האם אני רשום במצבת כוח האדם של היחידה? האם יש עדיין רישום של חיילי הכוח? אשמח לדעת באיזה תאריך הצטרפתי, מתי עזבתי את הגולן, וכל מידע אחר על עצמי ועל חברי הצוות שלי! ברכות  לכל אלה הנמצאים עמנו והמתאמצים להיזכר באירועי התקופה המיוחדת הזו, ואני מביע צער עמוק על אלה שלא זכו להגיע לימים אלה, ובראש ובראשונה – הגיבורים שנפלו באותה מלחמה קשה!