סמל שמעון ויזל ז"ל

סמל שמעון ויזל ז"ל

שמעון ויזל, בנם של לאה ואלחנן, נולד ביום י"ז באדר 1952  בחיפה.

הוא למד בבית-הספר היסודי בשדה-אילן ואחרי-כן המשיך בלימודים בישיבת בני-עקיבא בנתניה ובבית-הספר התיכון הדתי בעפולה.

שמעון, שינויו היה שימי, היה תלמיד חרוץ ושקדן, מתמיד ומעמיק וידע ללמוד להנאתו.

בבחינות הבגרות עמד בהצלחה רבה. מוריו מעידים עליו, שהיה תלמיד רציני, בעל רצון חזק וצייתן, מסודר מאוד ודייקן. מבטו היה חודר ואוזנו קשובה, והיה ממעט לדבר דברים בטלים. חבריו העריכו ואהבו אותו. בן תורה היה שגלומות בו אהבת-ישראל ואהבת-האדם.

שימי היה חובב ספורט ועסק בענפים רבים – בכדורגל, בקפיצה לרוחק ובהרמת משקולות. מבנה גופו היה שרירי ומוצק. הוא הרבה לטייל ולטפס על הרים. בשעות הפנאי קרא להנאתו וצייר.

הואהיה אדם חברותי ומכניס אורחים, נעים שיחה ומקדים שלום לכל אדם, נוח לבריות ואינו ממהר לכעוס. הוא אהב לעזור לזולת ולסייע לכל אדם בעת צרה. מעולם לא הלך רכיל והיה בעל סוד נאמן. תמיד היה שמח וטוב-לב ומאיר פנים לכול. אדיב ומנומס היה, עדין-נפש ונעים הליכות, שקט וצנוע. דרכו הייתה דרך הישר והאמת. הוא היה בן מסור ונאמן להוריו ורחש להם כבוד רב.

שמעון התכונן ללמוד אלקטרוניקה בבית-הספר להנדסאים בטכניון בחיפה, ואף נתקבל אליו בלא לעמוד בבחינות הכניסה.

שמעון גויס לצה"ל בשנת 1970 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות השתלם בקורס למקצועות טנק "סנטוריון" והוענק לו בו ציון גבוה במיוחד. 

הוא היה חייל למופת, ממושמע ומוכן להיחלץ לכל משימה, אחראי ומסור לתפקידו, חבר טוב ונאמן לאנשי יחידתו. חבריו מעידים עליו, שהיה להם כאח ושימש להם דוגמה בכל מעשיו. על השתתפותו בפעילות מבצעית הוענק לו "אות השירות המבצעי".

במלחמת יום הכיפורים שובץ שימי לכוח נתי. היה זה כח שריון מאולתר שהתארגן במחנה ג'וליס ועלה לרמת הגולן. שימי שימש כנהג טנק של מ"פ פלוגה א'. ביום ט"ז בתשרי תשל"ד ((12.10.1973  הוביל כוח נתי את ההבקעה אל עומק שטחה של סוריה. ליד כפר נאסג' נתקל הכוח במארב טנקים סורי וספג אבידות כבדות. גם הטנק של שימי נפגע והוא נהרג..

שימי הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחיפה.

השאיר אחריו אב, אם ואח.

שמעון ויזל – יהי זכרו ברוך