סמל שמואל דיין ז"ל

סמל שמואל דיין ז"ל

שמואל, בן שמחה ושלום, נולד בכפר-סבא ב-ג' באייר התשי"ב (28 באפריל 1952), בגיל ארבע עבר עם משפחתו לשכונת-התקווה בתל-אביב, שם גדל והתחנך. 

שמואל, או שמוליק כפי שכינו אותו משפחתו וחבריו, נודע מגיל צעיר במסירותו למשפחתו ולחברה בכלל. הוא למד בבתי הספר היסודיים "עמיאל" ו"עוזיאל" ועוד כתלמיד התנדב 'למועצה הלאומית למניעת תאונות דרכים', ושמר על ילדי בית הספר בכביש.    

בילדותו נפגע שמואל בשתי תאונות: באחת נקטעו שתיים מאצבעותיו בעת משחק ובשנייה נכווה בפניו. אך אלה לא פגעו ברוחו או בחוסנו. הוא המשיך וגדל כילד בריא, תמיר ונאה. הוא היה מקובל ואהוב על חבריו הן בזכות כושר מנהיגותו הטבעי, והן בזכות לבביותו, הגינותו ונכונותו לעזור תמיד לכל אדם. 

מגיל חמש-עשרה עבד כנער שליחויות ומתמחה בבנק גדול בתל-אביב, עבודה בה היה גאה מאוד. בשכונה נודע כספורטאי מצטיין, מתרגל קארטה, כדורגלן מעולה וסטייליסט מוקפד ומטופח.  הוא התעניין במכוניות ואופנועים, בילה כל רגע פנוי בחוף הים, ואהב לטייל בנופי הארץ עם חבריו. אך יותר מכל נודע באהבתו, גאוותו ודבקותו במשפחתו. 

בראשית מאי 1970, גויס שמואל לצה"ל והוצב בחיל השריון, שם עבר קורס רובאי חרמ"ש ואימון חרמ"ש. לאחר כשנה וחצי של שירות במעוזי התעלה, נשלח לקורס מפקדי כיתה וסיים כחניך מצטיין. חייליו מעידים שהיה מפקד קשוח בזמן האימונים ואדם חם, הוגן וטוב לב אחרי האימונים. בתום השירות הסדיר התנדב שמואל  לשרת עוד ארבעה חודשים בשירות קבע. בה בעת השלים את לימודיו בבית הספר הצבאי ע"ש "מרכוס" בחיפה וגם שם סיים בהצטיינות. מעודד מהצלחתו החליט שמואל, בהמלצת מוריו, להשלים את לימודיו לתעודת בגרות ולהתכונן ללימודים עתידיים באקדמיה.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים, לא היה שמואל משובץ עדיין ליחידת מילואים. הוא התייצב ביוזמתו בבית הספר לשריון בג'וליס וצורף לכוח נתי. הכוח עלה לגולן, וביום ט"ז בתשרי תשל"ד (12.10.73) הוביל את ההבקעה אל עומק שטחה של סוריה. שמואל שימש כמפקד תא הלחימה בנגמ"ש הפיקוד.

ליד הכפר נסאג', נקלע כוח נתי למארב טנקים סורי וספג אבידות כבדות. גם נגמ"ש הפיקוד נפגע  ושמואל נפל בקרב. בארנקו נמצא פתק עם ציטוט שאהב: "גם אם מתנגד אני לדעתך, אלחם עד המוות על זכותך לבטא אותה". 

שמואל הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. 

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

שמואל דיין – יהי זכרו ברוך