סמל ראשון צבי (צביקה) בן סירה ז״ל

סמל ראשון צבי (צביקה) בן סירה ז״ל

צביקה בן סירה, בנם של חנה וזאב, נולד ביום כ"ו באב 1951   בתל-אביב.

צביקה למד בבית-הספר היסודי "רוקח" ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון-עירוני ט', במגמה הריאלית.

הוא היה תלמיד ברוך-כשרונות, עירני ושקדן והצטיין בתחומים רבים – בספרות, במתמטיקה, בפיסיקה, בכימיה ובהיסטוריה. הוא הרבה להתעניין בפוליטיקה, בפילוסופיה ובמוסיקה ומוריו העידו עליו, כי ניחן בחשיבה אנאליטית מעמיקה, ביכולת לשונית תיאורית ובנפש רגישה.

צביקה תמיד חיפש אתגרים, כדי להוכיח כי "הבלתי-אפשרי – אפשרי" ו"הקשה – פירושו אפשרי" – לפי הדרך שהנחתה אותו כל ימי חייו.

הוא היה אדם טוב-לב, פעיל בחברת בית-הספר ואהוד מאוד על חבריו. בסוף כיתה י"א יצא לאירופה במסגרת משלחת-נוער מטעם עיריית תל-אביב, ובטיול זה הכיר בצרפת את ארוסתו לעתיד, ג'וזט.

צביקה היה יפה-תואר, בעל פנים גלויים ועיניים עמוקות, חודרות. הוא היה בן מסור ואוהב להוריו ואח מסור לאחיותיו הצעירות .

צביקה גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1969 והוצב לחיל-השריון. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס מקצועות טנק "סנטוריון", התמנה לתותחן בטנק "סנטוריון". אחרי שהצטיין כמדריך מעולה במדור התותחנות בבית-הספר לשריון, הטיל עליו מפקדו לכתוב מערכי-שיעור בנושאים שלימד.

גם בתקופת שירותו הקפיד לשמור על קשר כמעט יומיומי עם בני ביתו. במכתביו התגלו אהבתו העזה לעם ולארץ, ודאגתו לחבריו הלוחמים.

סמוך לשחרור הועלה צביקה לדרגת סמל ראשון.

לאחר שסיים את השירות הסדיר, החל צבי ללמוד בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב. הוא השקיע את מיטב מרצו בלימודים וזכה בהישגים נאים. לקראת סיום שנת הלימודים החל גם בעבודה חלקית בבנק, וגם שם הספיק לרכוש את אמונם ואת הערכתם של חבריו לעבודה.

כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים לא גויס צביקה, בגלל הפרופיל הרפואי הנמוך, שנקבע לו עם סיום השירות הסדיר. אך הוא לא ויתר. הוא הגיע למחנה ג'וליס, שם נעשה שיבוץ לוחמים שלא היו משובצים ליחידות. צביקה צורף לגדוד שריון שקיבל את הכינוי "כוח נתי", וקיבל תפקיד של טען-קשר בפלוגה א'. הכח עלה לגולן וביום ט"ז בתשרי 1973 הוביל את ההבקעה אל עומק שטחה של סוריה. באותו יום נתקל הגדוד במארב של טנקים סוריים ליד כפר נסג', ובקרב שהתחולל נפגע הטנק של צביקה והוא נהרג.

צביקה הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול.

השאיר אחריו אב, אם ושתי אחיות.

צביקה בן סירה -יהי זכרו ברוך