סמל ראשון יעקב לונדון ז"ל

סמל ראשון יעקב לונדון ז"ל

יעקב, בן חנה ושמואל, נולד ביום י"ז בכסלו 1940 ברמת-גן.

הוא למד בבית-הספר היסודי "חשמונאים" ברמת-גן ואחר-כך המשיך את לימודיו בבית-הספר "תיכון חדש" וסיים במגמה הביולוגית.

יעקב היה תלמיד שהצטיין מאוד בשטחים רבים, בעיקר במדעי הטבע, ומוריו ניבאו לו עתיד מזהיר. משחר ילדותו אהב סיפורים, וכבר כשהיה בכיתה ב' היה "גומר" ספר ביום.. יחד עם זאת היה נער עליז וחברותי, שאהב לבלות עם חבריו.. מילדות התעניין מאוד בבעלי-חיים ואהב אותם. בנעוריו התאהב בתחום הצילום האומנותי, ובמיוחד אהב לצלם נופים, בעלי חיים, דומם ואת בני משפחתו. גם בספורט לא בחל והרבה לשחק כדורגל.

יעקב גויס לצה"ל בסוף נובמבר  1958 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות ולאחר שהשלים קורס למקצועות הטנק היה לטען-קשר. באותו זמן קיבל צה"ל את טנקי הסנטוריון הראשונים, ויעקב היה  מהראשונים שהפעילו אותם. הוא היה חייל טוב ומסור ומילא את תפקידו במסירות ובהכרה.

בשנת 1962  שוחרר מהשירות הסדיר והחל ללמוד בפקולטה למיקרוביולוגיה שבאוניברסיטת תל-אביב. באותה שנה הקים לו בית ונשא לאישה את חברתו פרחיה. לאחר שסיים תואר הראשון, עבר ל"מכון רוגוף" שבבית-החולים בילינסון, כדי ללמוד לתואר השני.  עבודת המאסטר שלו עסקה בפעולת חומצות אמינו-בסיסיות סינטטיות על הממברנה של כדוריות אדומות ולבנות". בשנת 1969  קיבל מלגת השתלמות מטעם ממשלת הולנד ונסע עם אשתו ושתי בנותיו, כדי ללמוד באוניברסיטת אוטרכט לתואר דוקטור. גם שם הצטיין בלימודיו ופרסומיו זכו להערכה רבה. במאי 1973 הוענק לו התואר דוקטור ולמרות שהוצעו לו שם הצעות עבודה רבות, החליט לשוב ארצה לביתו האמיתי. מיד עם שובו התחיל לעבוד במכון ויצמן במחלקה לאימונולוגיה וזכה מיד להוקרה ולחיבה בקרב חבריו לעבודה. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים לא היה יעקב משובץ ביחידת מילואים עקב שהותו הממושכת בחו"ל. הוא התייצב בג'וליס והצטרף לכח נתי. יעקב שימש כטען קשר ועלה יחד עם הכח לרמת הגולן. ביום ט"ז בתשרי תשל"ד (12.10.1973), במהלך ההבקעה אל תוך שטחה של סוריה, נפגע הטנק של יעקב מרקטה של מטוס סורי והוא נהרג.

יעקב לונדון הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול.

השאיר אחריו אישה ושתי בנות, אם ושתי אחיות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

יעקב לונדון – יהי זכרו ברוך