סמל ראשון גדעון מירברג ז"ל

סמל ראשון גדעון מירברג ז"ל

גדעון, בן פנינה ושלמה, נולד ביום כ"א באדר א' 1951   בקיבוץ כברי שם עבר את כל שלבי הגידול במשק – למן הפעוטון ועד לגמר בית-הספר התיכון.

סיפרו עליו בני קבוצת "חרוב" שאתם התחנך: "גדעון לא נהג להתבלט. הוא דיבר מעט מאוד והיה סגור בשיחה. מה שאפיין אותו, היה אי-רצונו להיאבק עם החיים. הוא רצה לקבל את החיים כמו שהם. הוא נהנה מכל רגע ולא ראה צורך להילחם בדברים. היו לו המון תחביבים – גרפיקה, צילום, שחייה ושח-מט – וכולם היו שלו. לא גלויים לאחרים"

סיפר עליו מחנכו רפאל: "גדעון בלט באי-מעורבותו, בייחודו, בשמירה על עצמיותו. אפשר שהיה בזה משהו על גבול ההתבודדות בתוך הכלל הסואן סביבו. בכל אופן, ניכר היה בסירובו להיסחף באווירת ה"עדריות". בשנה האחרונה ללימודיו בבית-הספר, שמתי לב שהוא מעורב יותר, שהוא מרבה לרקוד, שכאילו הוא מרשה לעצמו ליהנות יותר באורח חופשי מן הצדדים הקלים, הבידוריים. הוא נעשה פתוח יותר, גלוי יותר. אך גילויים חדשים אלו, לא גרמו לו שיזנח את עיסוקיו הישנים להיפך – ציוריו, עבודות הגרפיקה שלו וכתביו – קיבלו מימדים חדשים, רב-גוניים יותר".

גדעון גויס לצה"ל בראשית אוקטובר  1969  והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות השתלם בקורס מקצועות שריון, בקורס מקצועות טנק ובקורס  תותחני טנקים.

בראשית אוקטובר 1972  סיים את שירות החובה, חזר למשק ונכנס לעבודה בענף הפלחה. במלחמת יום-הכיפורים גוייס גדעון לכוח נתי . הוא שירת כתותחן טנק ברמת הגולן, והשתתף בקרבות הבלימה נגד הסורים.

בקרב שהתחולל ליד תל-קסין ביום ט"ז בתשרי 1973 ) נפגע הטנק שלו וגדעון נפל.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקיבוץ כברי.

השאיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

גדעון מירברג יהי זכרו ברוך