סמל ראשון איתן נבון ז"ל

סמל ראשון איתן נבון ז"ל

איתן נבון, בנם של מרים ויוסף, נולד ביום ט"ז בשבט 1951 בחיפה.

הוא למד בבתי הספר היסודיים "כצנלסון" בירושלים,"נרקיסים" בטבעון וסיים את לימודיו היסודיים בבי"ס "רמות" בחיפה. אחר-כך למד שנתיים בבית-הספר המקצועי בוסמ"ת, שליד הטכניון בחיפה.

אביו של איתן, איש הסוכנות היהודית, ואימו יצאו לאיטליה בשליחות המדינה ואיתן הצטרף אליהם. הוא התקבל לבית-ספר של רשת "אורט" במילאנו ולמד שם שלוש שנים במגמה של רדיו וטלוויזיה. בתקופה שהתגורר באיטליה נפגש פעמים רבות עם יהודים, ששמעו על ארץ ישראל רק בסיפורים. איתן הרגיש חובה לפעול ולהשפיע עליהם. כך החל לעסוק בזמנו החופשי בהדרכת בני נוער מתוך תחושה כי בהיותו צעיר ישראלי בגולה יוכל לתרום למען הארץ בקרב היהדות המקומית. הדיונים שניהל במפגשים שלו עם בני הנוער המקומיים על הצורך לעזוב את הגולה ולהשתקע בארץ-ישראל, הבהירו לו עצמו את מהותה של הציונות.

איתן גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1970  ושובץ לחיל הרגלים המשוריין (חרמ"ש). לאחר הטירונות נשלח לקורס מפקדי כיתות ובסיומו נתמנה למפקד כיתה בבסיס הדרכה לטירונים. מפקדיו סיפרו עליו שהיה חייל ממושמע ומסור וכי ידע לעשות ביעילות ובנאמנות כל מה שהוטל עליו. במאי 1973 נשא לאישה את רינה לבית אפריאט.

באוגוסט 1973 שוחרר איתן מהשירות הסדיר והחל לעבוד בחברת נסיעות בירושלים. לא עברו חודשיים מיום שחרורו כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים והוא טרם שובץ ביחידת מילואים. מששמע על פרוץ הקרבות מיהר לבית-הספר לשריון בג'וליס כדי לחפש יחידה ולהצטרף אליה. הוא שובץ בכוח "נתי", שהיה כחו שריון שכלל ישראלים שחזרו מחו"ל, חיילים לא משובצים ליחידות, בני ישיבות הסדר ומתנדבים. הכוח עלה לרמת הגולן, וביום ט"ז בתשרי 1973 הוביל את ההבקעה של צה"ל לעומק שטחה של סוריה. איתן היה בנגמ"ש הפיקוד שנע בראש הכח. בקרבת כפר נסג' שבמובלעת הסורית, נתקל הכוח במארב של טנקים סוריים, ובמהלך הקרב נפגע הנגמ"ש של איתן והוא נהרג.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחיפה.

השאיר אחריו אישה, הורים ואח.

לאחר נופלו הוענקה לו דרגת סמל-ראשון.

 איתן נבון  – יהיה זכרו ברוך.