סגן רוני-אהרון פיפנו ז"ל

סגן רוני-אהרון פיפנו ז"ל

רוני, בנם של אסתר ואברהם פיפנו נולד ב 24.12.1949 בחדרה. אביו היה בן לדור שישי בארץ מגלות ספרד ואימו הגיעה מפולין. רוני למד בבית ספר היסודי "אחד העם", בתיכון חדרה ובפנימיית אלוני יצחק, שם ניגש לבחינות הבגרות. בתיכון היה פעיל ומנהיג בתחום החברתי, היה חבר בוועדות השונות של המוסד וסדרן עבודה וזכה לאהבה והערכה ממוריו וחבריו. רוני היה חובב ספורט, אהב מאד לשחק כדורגל וכדורסל והתאמן בקביעות. היה חניך בתנועת מכבי צעיר בחדרה ובתיכון הדריך חניכים צעירים ממנו. את זמנו הפנוי הקדיש לפעילות בחוג לדרמה. רוני היה נער חביב, מלא שמחת חיים, עירני ושובב ושפע רוך וטוב לב. הוא ניחן בלב רגיש והבנה לזולת ומנעוריו הצטיין באהבת האדם ואהבה לבעלי חיים. בגלל יחסו המיוחד לבעלי חיים שאף להיות רופא וטרינרי. לחבריו, רוני היה חבר טוב, נאמן ורחב לב, ולמשפחתו היה בן ואח אוהב, דואג ומתחשב. הוא אהב מאד את החיים ובהיותו בעל חוש הומור היה מוקף תמיד חברים וחברות וידע להשרות אווירה טובה מסביב.

רוני  התגייס לצה"ל בסוף יולי 1968. את תחילת השירות עשה בקורס טייס, ומשם עבר לסיירת השריון של חטיבה 7 הידועה כ"פלס"ר 7". הוא סיים קורס סיור וקורס מש"קי סיור ושירת זמן מה  בתעלת סואץ. לאור ההצלחה בתפקידיו נשלח לקורס קצינים ואת ההשלמה החילית עשה בקורס קציני שריון.. בתום הקורס שובץ בפלוגת הסיור של חטיבה 14. היתה זאת תקופת מלחמת ההתשה ורוני שירת כשנה באזור תעלת סואץ תחת ירי, מארבים והפגזות יומיומיות. הוא הצטיין ביעילותו וביחסיו הטובים עם מפקדים ופיקודים כאחד. מפקדיו ציינו אותו כקצין אמיץ, מסור, ישר והגון.

ב1971 רוני השתחרר מהשרות בדרגת סגן ולמחרת טס להולנד ללמוד רפואה וטרינרית באוטרכט, אופטימי ובטוח כי סיים עם המלחמות. הוא למד שנתיים תוך התגברות על קשיי השפה והצליח מאד בלימודיו. בקיץ שלפני המלחמה ביקר בארץ עם חברתו ההולנדית ושהה רבות בחיק המשפחה.

על אופיו מעידים המכתבים הרגישים שכתב מהולנד והנה ציטוט מאחד מהם:

"עכשיו התקופה היפה בהולנד. סתיו: עלי העצים לפני הנשירה, גווני הצבעים נהדרים ואתה יכול לראות בבירור מה גדול ההבדל בין ארץ שבה המים בשפע לארץ שחסרים בה מים".

4 ימים לאחר ששב להולנד, פרצה מלחמת יום כיפור ורוני התייצב בשגרירות ישראלי וביקש לטוס לארץ. הוא טס ללונדון ומשם לארץ. כשהגיע, הופנה רוני לבסיס השריון בג'וליס שם התארגן כח שריון בפיקודו של נתי גולן.

נתי הקים יש מאין גדוד שריון שהתבסס על חוזרי חו"ל, חיילי ישיבות הסדר, חיילים לא שובצים ומתנדבים רבים. הגדוד, שקיבל את השם "כח נתי", סיים את ההתארגנות במהירות וכבר ביום חמישי עלה לגולן והצטרף אל הכוחות הלוחמים.

רוני מונה לקצין מטה של הכח ושובץ בנגמ"ש הפיקוד.

ביום שישי 12 באוקטובר הוביל כח נתי את ההבקעה אל תוך שטחה של סוריה. סמוך לכפר נאסג' נתקל הכח בכח שריון סורי, ונגמ"ש הפיקוד נפגע במטח האש הראשון. 8 מלוחמי הנגמ"ש נהרגו וביניהם גם רוני. בן 24 היה בנופלו. הוא השאיר אחריו את הוריו, אחיו דני ואחותו אילנה.תשבי.

הידיעה על נפילתו נמסרה להוריו רק ב-29 לאוקטובר, וכל אותו הזמן לא נתקבלו ממנו ידיעות. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחדרה

רוני, כשמו כן הוא, מלא רון ושמחת חיים. כזה היכרנוהו וכזה ישאר לעולמי עד.